İçerik pazarlaması, markanız ile hedef kitleniz arasındaki en önemli ve en güçlü bağlardan bir tanesidir. Hedef kitlenize en doğru şekilde ulaşabilmeniz için etkili ve doğru içerik oluşturmanız gerekmektedir.

Teknolojinin gelişmesi ve her geçen gün markalar arası ezeli rekabetin arttığı bu günlerde, tüm markaların uygulamaya geçeceği önemli içerik pazarlama trendlerine bir göz atalım;

*İçerik Pazarlama Planı

Markanız en için kaliteli ama hedef kitlenize uygun basit ama etkileyici ve akılda kalıcı içerikler hazırlayın. İçerik takvimi oluşturun ve haftalık olarak paylaşımlarınızı hazırlayın. Unutmayın ki, uzun yazılan ve göz yoran içerikler hedef kitleniz tarafından tercih edilmez.

*Özgün, Sade ve Mizah İçeren İçerikler

Her şeyden önce kopyala yapıştır içeriklerden mümkün olduğunca uzak durmanızı öneririz. Markanızla ilgili, markanıza özgü içerikler hazırlamak her zaman bir adım önde olmanızı sağlar. Her zamanda ciddi paylaşımlar olmayacağını biliyor olmalısınız. Arada mizah içerikli eğlenceli paylaşımlarda da bulunursanız hem hedef kitlenizi gülümsetmiş olur hem de sıkıcılık kavramından uzaklaşmış olursunuz.

*Micro-Influencer’lar

Reklamlarda ünlü kullanmanın azalmasıyla hayatımıza ‘Micro-influencer’lar’ girmeye başlamıştır. Peki, bu influencer’lar kimlerdir? Kısaca bahsedelim. Sosyal medyalarda çok daha az takipçi sayısına sahip olan fakat alanlarında uzman olan ve sosyal medyayı aktif kullanan kişilerdir. Bu kişilere reklamlarınız için ayıracağınız bütçe diğer ünlü kişilere kıyasla çok daha cüzi miktardadır. Markanız için doğru micro-influencer’ı seçtiğiniz zaman hedef kitlenizi tam on ikiden vurmuş olacaksınız.

*Arama Kontrolü

Müşterilerinizin markanıza ulaşabilmesi için en etkili arama motoru şüphesiz ki, Google olacaktır. Markanıza yönelik doğru anahtar kelimeleri seçmeli ve SEO Optimizasyonunu yapmalısınız. Bu işlemi alanında uzman kişilere yaptırmanızı öneririz. Böylelikle Google aramalarında üst sıralarda yerinizi alabilir ve daha çok kişiye ulaşabilirsiniz.

*Uzun Videolar Out, Kısa Videolar In

Artık video oluştururken upuzun videolar hazırlamamalı, bunun yerine kısa ve hedef kitlenize vermek istediğiniz mesajı içeren videolar hazırlamalısınız. Uzun video oluşturup, hedef kitlenizi sıkma dönemini sona erdirme vaktinizin geldiğini düşünüyoruz.

*Marka Geçmişiniz

Markanızın geçmişini müşterilerinize anlatırken süslü püslü ve kalıp cümlelerden uzak durmalı, bunlar yerine markanızı doğru ifade eden, ne yaptığınızı ve neden yaptığınızı anlatan içerikler hazırlamalısınız.

*Veriye Dayalı Kaynaklar

Sosyal medya platformlarında her gün içerik paylaşmak sizi başarılı yapmaz. Hedef kitlenize uygun doğru sosyal medya platformlarında bulunmalı ve doğru zamanda içerikler paylaşmalısınız. Önemli olan popüler olmak değildir, önemli olan doğru ve iyi hizmet vermektir.