Günümüzde nerdeyse sosyal medya platformlarında, mesaj platformlarında emojiler oldukça sık kullanılmaktadır. Peki, emojilerin tarihini hiç merak ettiniz mi? Dilerseniz sosyal medyada emojinin önemini belirtmeden önce tarihine biraz değinelim;

1999 yılında Japonya’da Shigeta Kurita isimli mühendis, arkadaşlarının yüz ifadelerinden yararlanarak 172 adet emoji tasarlamıştır. İlk başlarda arkadaşlar arasında kullanılan bu ifadeler diğer bir deyişle emojiler, daha sonra tüm Japonya’da ilgi görmüştür.

Günlük konuşmalarımızda, özellikle whatsapp uygulamasında yazışırken rahatlıkla duygularımızı yansıtabileceğimiz en güzel araçlardan biri emojilerdir.

 Her gün kullandığımız emojiler altı yıl önceye kadar Japonya dışında pek bilinmiyordu ama mobil ortamın artmasıyla birlikte günlük hayatımızın bir parçası haline gelmiştir. Orijinal ismi ‘e(resim) ve moji(karakter)’ sözcüklerinin birleşmesiyle oluşmuştur.

Sosyal medyada emoji kullanımı ne kadar etkili olabilir?

Dışarıda, sokakta, yaşadığımız binalarda, iş yerlerinde eskisi gibi samimiyet kalmadı. Artık insanlar sosyal medyada daha çok samimi konuşur hale geldi. Bu samimiyeti yazarak olduğu kadar 1999 yılında Japonya’da ortaya çıkan emojiler sayesinde de yakalamış bulunmaktayız. Mesela en basitinden şöyle anlatalım; komik bir olay olduğunda yazdıktan hemen sonra yazının yanına genelde gülen bir emoji konuluyor. Ya da üzüldüğümüz zamanlarda mutsuz üzgün bir emoji ile kendimizi daha iyi ifade edebiliyoruz. Aslında yazarak belli edemediğimiz bazı duygularımızı emojiler ile çok rahatça belli edebiliyoruz. İşte bu yüzden emojilere, konuşmalarda sözsüz iletişim biçimi diyebiliriz. Emoji kullanmanın faydalarını maddeler halinde sıralarsak;

   *Sosyal medyada emoji kullanımı %90 civarındadır.

   * Emoji kullanmak duyguları ifade etmek için daha kolay. Bir araştırmaya göre, erkeklerin %70’i kadınların ise, %80’i duygularını ifade etmek için emojileri kullanmaktadır.

   *2014 itibariyle Twitterda atılan emoji sayısı yaklaşık 100 milyar ve instagram üzerinde yapılan paylaşımların %50 kadarı da emoji içermektedir.

Şimdi bu anlatılanlar ‘bizim ne işimize yarayacak’ dediğinizi duyar gibiyiz. Eğer bir markanız varsa emojiler o markayı eğlenceli bir şekilde tanıtmanızda çok işinize yarayacaktır. Ara sırada olsa paylaşımlarınızda emojileri kullanmanızı tavsiye ederiz. Herkese gülen yüz emojili günler diliyoruz… 🙂